TEMPS DURANT L’ANY

 

 

 

DIUMENGE  SEXT  DEL   TEMPS   ORDINARI:

COMUNICACIONS:

 

11  i   12   FEBRER

 

-RECORDAR QUE LA COL·LECTA D’AVUI ÉS PER A LA CAMPANYA CONTRA LA FAM EN EL MÓN.

 

– Aquesta setmana que ve, alguns dels preveres que servim les nostres parròquies farem exercicis espirituals. El Sr. Bisbe ha insistit en la participació. Per això qualque dia a alguna de les parròquies no serà possible celebrar la missa vespertina, la qual serà substituïda per una celebració de la Paraula. Procurarem avisar, segons les necessitats o possibles funerals de la parròquia i el dia en què hi haurà la pregària.

 

 

 

Fora  guerres  entre   vosaltres

 

Els  jueus   parlaven  amb   orgull  de   la   Llei   de   Moisès.   Segons   la   tradició,  Déu    mateix    l’havia    regalada   al   seu   poble.   Era   el   millor   que   havien   rebut   d’ell.   Aquesta   Llei   conté   la   voluntat    de   l’únic   Déu   vertader.     Hi   poden   trobar  tot   el   que   necessiten   per   a   ser   feels   a   Déu.

Per   a   Jesús   la   Llei   també   és   important,  però   no   té   el   lloc   central.    Ell   viu   i   comunica   una   altra   experiència:   el   regne   de   Déu   és   a   prop;   el   Pare    cerca   obrir-se    camí   entre   nosaltres   per   a    fer   un   món   més   humà.    No   basta  acomplir   la   Llei   de   Moisès.    Cal   obrir-nos    al   Pare   i    col·laborar    amb   ell   per  fer   una   vida   més   justa   i   més   fraternal.

Per   això,  segons   Jesús,   no    basta    complir   la   Llei,   que   mana  “no  mataràs”.    Cal,   també,   arrabassar   de   la   nostra   vida  l’agressivitat,  el   menyspreus,  les   injúries   o   les   venjances.    Aquell   que   no    mata   acompleix  la  Llei,   però,  si    no    s’allibera   de   la   violència,   dins   el   seu   cor   no   regna  encara   Déu,   aquest   Déu   que   cerca  construir   amb     nosaltres   una   vida   més   humana.

Segons  alguns  observadors,   dins  la   societat   actual   s’estén   un   llenguatge  que   reflexa   un     creixement  de   l’agressivitat.   Cada   cop   són   més   freqüents   els   insults    ofensius,  dits   només   per   a   humiliar,   menysprear,    ferir.   Paraules  sorgides   del   rebuig,   el   ressentiment,  l’odi   o   la   venjança.

Per   altra   banda,   les   converses   estan   sovint   teixides   de   paraules   injustes  que   escampen  condemnes   i   sembren  suspicàcies.    Paraules   dites   sense   amor   ni   respecte   que    enverinen  la   convivència   i   fan   mal.   Paraules  sorgides   quasi   sempre   de   la  irritació,   la   mesquinesa   o   la   baixesa .

No   només   es   dóna   en    la   convivència   social.    És   també   un   greu    problema   dins   l’Església.     El   papa   Francesc   sofreix   quan   veu    divisions,   conflictes   i   enfrontaments    de   “cristians   en   guerra   contra   altres   cristians”.    És  un   estat   de   coses   tan   contrari   a   l’Evangeli    que    sent    la    necessitat    de   dirigir-nos  una   crida   urgent:  “No  a   la   guerra   entre   vosaltres”.

Així  parla   el   papa:   “Em  dol  veure   com  en   algunes   comunitats   cristianes,  i   més   entre  persones   consagrades,  consentim  diverses  formes   d’odis,   calúmnies,   difamacions,   venjances,   gelosies,  desitjos   d’imposar   les   pròpies  idees   per   qualsevol   cosa,   i   fins   i   tot   persecucions   que   semblen  autèntiques   caces  de   bruixes.  ¿ A   qui   evangelitzarem   amb   tals   comportaments ? “.    El   papa   vol   treballar   per   a  una  Església    en   la   qual   “tots   puguin   admirar  com  vos  estimeu,   com   teniu    cura   uns   dels   altres,   com   vos   animeu   mútuament    i   com    vos  acompanyeu”.

José Antonio Pagola

 

DIU 6º

 

 

 

La religiositat de Jesús es viu en l’alteritat.

Diumenge VI de durant l’any. Cicle A

Josep Llunell

 

El que més clar deixa Jesús aquí, és que la millor relació possible amb Déu no es juga ni es concreta en la relació amb Déu sinó en la millor relació possible amb les persones. 
Aquest i només aquest és el bon criteri.
La religiositat de Jesús es viu en l’alteritat, perquè en l’altre hi ha Déu.
Què significa això? 
Senzillament: pretendre estar bé amb Déu mentre es mantenen relacions tèrboles, o distants o perverses amb les altres persones, és el pitjor engany, la més terrible hipocresia i mentida en la qual solen caure i recaure les persones religioses. 

Conseqüències pràctiques a tenir en compte:
Primer: No t’acostis a l’altar si saps que algú té alguna queixa seriosa contra tu. Més important que el sagrat és la persona humana.
Segon: No diguis mai res que pugui molestar o ofendre algú, perquè la persona mereix el màxim respecte. 
Tercer: Abans d’anar al jutjat de guàrdia, arregla amistosament els teus problemes amb l’altre.
Quart: Que no et domini mai el desig d’apropiar-te del que no és teu, perquè l’essència de la religió és dominar la cobdícia. 
Cinquè: Res de jurar. La teva credibilitat ha de descansar en la teva paraula honrada. Deixa a Déu tranquil. Que la transparència del testimoni sigui la millor garantia de la teva paraula verdadera. 

Ho tenim en compte, nosaltres, tot això, en el dia a dia del nostre ser i actuar?
Sembla senzill però en la pràctica diària no ho és gens. 
Ja ho heu provat?
Mireu d’experimentar-ho i m’ho sabreu dir. 
Resumint:
Saber i voler reconèixer els propis errors i equivocacions no en té res, de fàcil.
Saber i voler respectar sempre i arreu la dignitat de l’altre evitant ofendre’l.- és realment difícil. 
El culmen de la religió és dominar la cobdícia. Això està per damunt de la fe en Déu i de la pràctica religiosa. 
Ajustem la nostra vida a aquestes saludables exigències?
L’hi ajustem o no l’hi ajustem?

MANS

 

 

 

Esta entrada fue publicada en Comunicacions Generals, Pagina Principal. Guarda el enlace permanente.