QUARESMA – SEGON DIUMENGE

FULL DOMINICAL 28.02.21

QUARESMA SOSTENIBLE 2 SETMANA

AVISOS PARROQUIALS     28 FEBRER 2021

Com a oferta per intensificar la vida espiritual per preparar-nos per la pasqua, des de les parròquies anirem oferint una sèria d’activitats:

– Dimecres que ve, dia 3 de març a les 19 h. hi haurà

-Pregària amb exposició del santíssim

a l’Església de Fartàritx.

– Dijous que ve, dia 4 de març a les 19 hores,

• Via Crucis interparroquial a l’Esglesia dels Dolors
  • *  *  *  *  *  *  *

2º Diumenge de Quaresma (B)

EVANGELI

Aquest és el meu Fill, el meu estimat.

+ Lectura del sant evangeli segons sant Marc 9, 2-10

Transfiguració de Jesús

2 Sis dies després, Jesús va prendre amb ell Pere, Jaume i Joan, se’ls endugué a part tots sols dalt d’una muntanya alta i es transfigurà davant d’ells; 3els seus vestits es tornaren resplendents i tan blancs que cap tintorer del món no hauria pogut blanquejar-los així. 4 Llavors se’ls va aparèixer Elies amb Moisès, i conversaven amb Jesús. 5 Pere digué a Jesús:

–Rabí, és bo que estiguem aquí dalt. Hi farem tres cabanes: una per a tu, una per a Moisès i una altra per a Elies.

6 No sabia pas què deia, d’esglaiats que estaven. 7 Llavors es formà un núvol que els anà cobrint, i del núvol va sortir una veu:

–Aquest és el meu Fill, el meu estimat; escolteu-lo.

8 Però de sobte, mirant al seu voltant, ja no veieren ningú més, sinó Jesús tot sol amb ells.

9 Mentre baixaven de la muntanya, Jesús els va manar que no expliquessin a ningú allò que havien vist, fins que el Fill de l’home hagués ressuscitat d’entre els morts. 10 Ells retingueren aquestes paraules, però discutien entre ells què volia dir això de «ressuscitar d’entre els morts».

Paraula de Déu

EL MEU FILL ESTIMAT, ESCOLTEU-LO

(clicar  sobre imatge )

Gn 22,1-2.9a.10-13.15-18 Rm 8,31b-34 Mc 9,2-10

La pujada

Diumenge passat contemplàvem com l’Esperit va empènyer Jesús a la duresa del desert  per viure, en la seva condició humana, la vivència de la temptació, de la qual no en va ser exempt. Jesús és veritablement home!

Avui és Jesús, qui se’n du tres dels seus deixebles, perquè siguin testimonis de la seva condició divina, significada per una sèrie d’elements simbòlics.

La muntanya alta, de belles perspectives, és el lloc de pregària i de trobada amb Déu. I és allà a on venen a trobar Jesús, Moisès i Elies, personatges representatius de la tradició creient jueva. Moisès transmissor de la Llei, i Elies transmissor de les promeses messiàniques. I és que Jesús era l’autèntic Messies, que rodejat de llum i amb vestits resplendents,  manifestava la seva divinitat.

Això venia reblat amb el núvol que els va envoltar, fent referència al núvol que va acompanyar el poble al desert en el seu camí cap a la terra promesa. Era Déu que els anava acompanyant i orientant.

I del núvol va sorgir la gran revelació, que Jesús ja havia tingut el dia del seu baptisme: “Aquest és el meu Fill, el meu estimat; escolteu-lo.”

La baixada

Però, per agradable que resultava aquella vivència, no tenia sentit quedar-se instal·lats en tendes a dalt de la muntanya. Calia baixar de la muntanya a seguir la seva vida entre els humans, i ho havien de fer amb Jesús, tot sol, en la seva condició humana. Per això el text evangèlic ens diu: “Immediatament, mirant al seu voltant, ja no veieren ningú més, sinó Jesús tot sol amb ells”. I amb Ell, humà entre els humans, baixaren de la muntanya.

La nostra pujada

I a la litúrgia d’avui, Jesús s’ens convida a nosaltres a pujar a un altra muntanya, a pujar a l’altar, a seure amb Ell a la seva taula perquè, als ulls de la fe El veiem, no rodejat de llum ni amb vestits fulgurants, sinó amb la senzillesa del pa i del vi, que amb la força de l’Esperit esdevindran, el seu cos entregat i la seva sang vessada per nosaltres. Aquesta serà la nostra vivència de transfiguració.

La nostra baixada

I, al final d’aquesta trobada entorn de l’altar, se’ns convidarà a anar-nos-en en pau;  a baixar a la nostra vida, enmig dels humans, per donar testimoni del que hem viscut des de la nostra fe, a continuar la missió de Jesús, la missió que els va encomanar als seus primers deixebles i a tots i totes que al llarg del temps, el seguiran. I avui se’ns encomana a nosaltres.

Seguim, doncs, el nostre camí quaresmal, que ens ha de portar al goig de la Pasqua, amb aquest Jesús que camina amb nosaltres, enmig d’una societat immersa en la lluita contra la pandèmia i contra les seves doloroses conseqüències sanitàries, familiars, socials i econòmiques.

Que aquesta quaresma sigui aquest nostre camí amb Jesús i amb les seves actituds.

Seguim-lo, doncs, amb realisme i esperança, tot sentint la seva companyia.

(clicar  sobre imatge)

NO TINGUEU  POR

Esta entrada fue publicada en Catequesi infantil, catequesis adolescents i joves, Comunicacions Generals, Pagina Principal. Guarda el enlace permanente.