DIUMENGE QUART DURANT L’ANY

4º diumenge Temps ordinari (C)

EVANGELI

Jesús, com Elies i Eliseu, no és enviat només als jueus.

Lectura del sant evangeli segons sant Lluc 4,21-30

Després plegà el volum, el retornà a l’ajudant de la sinagoga i es va asseure. Tots els qui eren a la sinagoga tenien els ulls posats en ell. 21 Aleshores començà dient-los:

–Avui es compleix aquesta escriptura que acabeu d’escoltar.

22 Tothom l’aprovava i es meravellava de les paraules plenes de gràcia que sortien de la seva boca. I deien:

–¿No és el fill de Josep, aquest?

23 Ell els digué:

–Ben segur que m’aplicareu aquella dita: “Metge, cura’t a tu mateix!” Tot el que hem sentit a dir que feies a Cafarnaüm, fes-ho també aquí al teu poble.

24 I afegí:

–Us asseguro que cap profeta no és ben rebut al seu poble. 25 Més encara, us asseguro que en temps d’Elies, quan el cel es va tancar durant tres anys i sis mesos i una gran fam s’estengué per tot el país, hi havia moltes viudes a Israel, 26 però Elies no va ser enviat a cap d’elles, sinó a una dona viuda de Sarepta de Sidó. 27 I en temps del profeta Eliseu, també hi havia molts leprosos a Israel, però cap d’ells no fou purificat, sinó Naaman, de Síria.

28 En sentir això, tots els qui eren a la sinagoga es van omplir d’indignació; 29 es van aixecar, el van empènyer fora del poble i el dugueren fins a un espadat de la muntanya sobre la qual era edificat el poble, amb la intenció d’estimbar-lo. 30 Però Jesús va passar entremig d’ells i se’n va anar.

PRIVATS D’ESPERIT PROFÈTIC

Sabem històricament que l’oposició a Jesús es va gestà a poc a poc: recel dels escribes, irritació dels mestres de la llei i rebuig dels dirigents del Temple, va créixer fins acabar en la condemna i l’execució a la creu.

Cap profeta no és ben rebut al seu poble.

Natzaret era un petit llogaret, perdut entre els turons de la Baixa Galilea. Tots coneixen allà a Jesús: l’han vist jugar i treballar entre ells. La humil sinagoga del poble és plena de familiars i veïns. Allà hi ha els seus amics i amigues de la infància.

Quan Jesús es presenta davant d’ells com a enviat per Déu per als pobres i oprimits, queden sorpresos i admirats. El seu missatge els agrada, però no en tenen prou. Demanen que faci entre ells les curacions que, segons es diu, ha fet a Cafarnaüm. No volen un «profeta» de Déu, sinó una mena de «mag» o «curander» que doni prestigi al seu petit llogaret.

Jesús no sembla sorprendre’s. Segons tots els evangelistes, pronuncia un refrany que quedarà molt gravat en el record dels seus seguidors: Us asseguro que

cap profeta no és ben acollit al seu poble.

Segons Lluc, la incredulitat i el rebuig dels veïns de Natzaret va creixent. Al final, furiosos el fan fora del poble.

El refrany de Jesús no és una banalitat, ja que conté una gran veritat. El profeta és una persona que fa present la veritat de Déu, posa al descobert les nostres mentides i covardies, i crida tothom a un canvi de vida. No és fàcil escoltar el vostre missatge. Resulta més còmode fer-lo fora i oblidem d’ell.

Els cristians diem coses tan admirables de Jesús, que a voltes oblidem la seva dimensió de «profeta». Ho confessem com a «Fill de Déu», «Salvador del món», «Redentor de la humanitat», i pensem que, en recitar la nostra fe, ja ho estem acollint. No és així. A Jesús, Profeta de Déu, el deixem penetrar a la nostra vida, quan escoltem les seves paraules fins a dins, ens deixem transformar per la seva veritat i seguim el seu estil de vida.

Aquesta és la decisió més important del nostre cor: o acullo la veritat de Jesús o la rebuig. Aquesta decisió, amagada als ulls dels altres i només coneguda per Déu, és la que decideix el sentit de la meva vida i l’encert o el desencert del meu pas pel món

******************************———————*****************

COMUNICACIONS:

FULL DOMINICAL 30.01.22

JORNADA VIDA CONSAGRADA

****—-****—-***+

DISSABTE 29 GENER 2022 a les 19’30 h

CONCELEBRACIÓ EN LA FESTA DE DE SANT PAU

Esta entrada fue publicada en Catequesi infantil, catequesis adolescents i joves, Comunicacions Generals, Pagina Principal. Guarda el enlace permanente.