DIUMENGE XXXIII

DIUMENGE    XXXIII    durant    l'ANY

TEMPS DE CRISI
José Antonio Pagola.
En els evangelis es recullen alguns textos de caràcter apocalíptic en què no és fàcil diferenciar el missatge que pot ser atribuït a Jesús i les preocupacions de les primeres comunitats cristianes, embolicades en situacions tràgiques mentre esperen amb angoixa i enmig de persecucions el final dels temps.
Segons el relat de Lluc, els temps difícils no han de ser temps de lamentacions i desànim. No és tampoc l’hora de la resignació o la fugida. La idea de Jesús és una altra. Precisament en temps de crisi “serà una ocasió de donar testimoni”. És llavors quan se’ns ofereix la millor ocasió de donar testimoni de la nostra adhesió a Jesús i al seu projecte.
Portem ja cinc anys patint una crisi que està colpejant durament moltes persones. El que ha passat en aquest temps ens permet conèixer ja amb realisme el dany social i el sofriment que està generant. ¿No ha arribat el moment de plantejar-nos com estem reaccionant?
Potser, el primer és revisar la nostra actitud de fons: ¿Ens hem posicionat de manera responsable, despertant en nosaltres un sentit bàsic de solidaritat, o estem vivint d’esquena a tot el que pot torbar la nostra tranquil•litat? Què fem des dels nostres grups i comunitats cristianes? Ens hem marcat una línia d’actuació generosa, o vivim celebrant la nostra fe al marge del que està succeint?
La crisi està obrint una fractura social injusta entre els que podem viure sense por al futur i aquells que estan quedant exclosos de la societat i privats d’una sortida digna. No sentim la crida a introduir algunes “retallades” en la nostra vida per poder viure els pròxims anys de manera més sòbria i solidària?
A poc a poc, anem coneixent més de prop als que es van quedant més indefensos i sense recursos (famílies sense cap ingrés, aturats de llarga durada, immigrants malalts…) Ens preocupem d’obrir els ulls per veure si podem comprometre’ns a alleujar la situació d’algunes persones? Podem pensar en alguna iniciativa realista des de les comunitats cristianes?
No hem d’oblidar que la crisi no només crea empobriment material. Genera, a més a més, inseguretat, por, impotència i experiència de fracàs. Trenca projectes, enfonsa famílies, destrueix l’esperança. ¿No hem de recuperar la importància de l’ajuda entre familiars, el suport entre veïns, l’acollida i l’acompanyament des de la comunitat cristiana…? Poques coses poden ser més nobles en aquests moments que l’aprendre a cuidar-nos mútuament.

AVISOS:

Aquest cap de setmana comencen les festes de Crist Rei. A la missa de les 19 h. D’aquest diumenge dia 17 el Sr. Bisbe confirmarà un grup de joves a la mencionada parròquia.

Dissabte que ve hi haurà un sopar per les obres realitzades a la Parròquia de Crist Rei; serà a les 20 h. En el saló parroquial. Els tiquets es poden adquirir a qualsevol de les tres Parròquies. El donatiu és de 12 €.

DIA    DE   L'ESGLÉSIA    DIOCESANA

Amb el lema “L’Església amb tots, al servei de tots”.

Amb motiu de l’Església Diocesana, que se celebra aquest diumenge 17 de novembre, l’Església informa sobre la seva tasca a favor de la societat. Alhora fa públic el balanç econòmic de 2012 que es pot consultar de manera íntegra al Butlletí Oficial del Bisbat de Mallorca.

L’Església a Mallorca ha atès més de 54.000 persones durant l’últim any a hospitals, ambulatoris, cases d’ancians, invàlids i minusvàlids, orfenats i guarderies. Cal sumar l’ajuda que les diverses Càritas, diocesana i parroquials, ofereixen, incansablement, a les comunitats cristianes.

Hi ha 118 missioners mallorquins repartits per tot el món: sacerdots, religiosos i religioses, seglars… Al llarg del 2012 s’han celebrat 4.000 primeres comunions, 810 confirmacions i 1.160 casaments per l’Església. Tots han trobat en cadascuna de les parròquies mallorquines un lloc on viure i celebrar la seva fe.

Unes 50.000 persones han estat ateses per institucions de l’Església a centres assistencials i socials a Mallorca, 25.000 d’ells a hospitals, ambulatoris i dispensaris. Més de 1.400 persones grans han rebut calor humana a cases i residències, i tants d’altres han rebut ajuda de l’Església a centres d’assistència a immigrants i refugiats, rehabilitació de drogodependents, institucions per a la promoció de l’ocupació i l’eradicació de la pobresa.

RESUM ECONÒMIC DE LA DIÒCESI
Tradicionalment, el Dia de l’Església Diocesana publica el resum econòmic i material informatiu de les activitats més importants que realitza. Pel que fa a l’Administració Diocesana, el 2012 s’ingressaren 4.658.264 euros, repartits en activitats, subvencions i donacions, IRPF i financers, 757.861 € menys que el 2011. Quant a les despeses, es constata una gran contenció en la despesa, que passa de 5.796.700 el 2011 a 4.589.669 euros.

Les administracions parroquials segueixen la mateixa tendència. Els comptes ordinaris es mantenen, amb una sensible davallada de les entrades econòmiques, mentre que les sortides de l’apartat d’obres disminueixen un 46% de 2011 a 2012. El deute acumulat pels temples parroquials ascendí el 2012 a 9.609.789 €, un 8% més que l’any precedent.

Esta entrada fue publicada en Comunicacions Generals. Guarda el enlace permanente.