CATEQUESI 2016-2017

CATEQUESIS 1era COMUNIÓ Curs 2016-2017 Unitat Interparroquial de MANACOR

DE FAMÍLIA:

Nomenam la catequesis “DE FAMÍLIA”, perquè és el nou mètode que fa uns anys, va proposar, la delegació de la catequesis de la Diòcesis de Mallorca.

La proposta és, que tota la família, iniciï un camí per a conèixer més a Jesús viu. I aquets itinerari de mínim dos cursos, perquè els fills rebin el sagrament de la 1era Comunió, segueixi per a la resta de les seves vides. Formant part i participant més activament a la comunitat cristiana.

Desgraciadament la realitat que vivim a Manacor, és que, les famílies tenen clar els dos anys. Ara, més cursos, ja no forma part dels seus plans.

La catequesis de família es composa de 9 sessions. Un dissabte en el mes, en el cas de Manacor, de 16:30 fins a 19:30 h. Una novetat d'aquest curs, ha estat, que per falta d'espai, les Germanes de La Puresa, ens han deixat les instal·lacions del seu col·legi i de la capella de Fartàritx. Un gran i notable millora que hem gaudit.

Llavors cada sessió es composa de la següent dinàmica:

• Joc inicial catequètic. Participen les famílies completes + els catequistes. Mitja hora.

• Catequesis. Grups de pares amb els seus catequistes i els infants amb els seus catequistes. Hora i mitja.

Novetat d'aquest curs: Oratoris pels infants. Iniciació a l'oració com a fet qüotidià.

• Descans abans de l'Eucaristia. Un quart “cafetó i galleta”.

• Eucaristia.

Activitat extra a l'any. Trobada de totes les parròquies de la Diòcesis, a les quals hi ha la modalitat de la catequesis de família. I llavors totes les activitats extres nomenades a la catequesis tradicional.

INVENTARI DE NOMBRES D'INFANTS I CATEQUISTES 2016-2017

Nombre de Catequistes 1er curs INFANTS: 1

Nombre de Catequistes 2on curs INFANTS: 3

Nombre d'Infants 1er curs: 15

Nombre d'Infants 2on curs: 40

Nombre de Catequistes 1er curs PARES: 1

Nombre de Catequistes 2on curs PARES: 3

Nombre de famílies 1er curs: 14

Nombre de famílies 2on curs: 36

Coordinadors de la catequesis de família:

• Maria Magdalena Font Massanet.

CATEQUESIS 1era COMUNIÓ Curs 2016-2017 Unitat Interparroquial de MANACOR

TRADICIONAL:

Nomenam la catequesis de 1era Comunió “Tradicional”, perquè és el mètode que s'ha fet sempre a les nostres parròquies de Manacor. Una hora a la setmana durant el curs escolar, o sigui, començam en el mes d'octubre i acabam en el mes de maig.

Durant el curs, a més de l'hora de la catequesis hi ha activitats “EXTRES”. Hi participen les dues modalitats de la catequesis. La tradicional i la catequesis de família.

• Missa d'inici de curs. En el mes d'Octubre. S'entrega als infants de 1er curs de catequesis el catecisme.

• El 3er diumenge de cada mes celebram l'Eucaristia pels infants.

Novetat d'aquest curs. Celebram la Missa pels infants el 3er diumenge de cada mes, a la parròquia de Crist Rei a les 11 h del matí. La preparen els catequistes de cada parròquia. I hi participen els infants de totes les modalitats de la catequesis. També aquest curs, després de cada Eucaristia, els nins han rebut un pétal, de cartolina. La finalitat… obtenir el màxim de pétals per a crear una FLOR al final de curs.

• Dues excursions-convivències: En el temps d'Advent i en el temps de Quaresma.

Nomenam excursions-convivències, perquè no just anam a fer una excursió amb les famílies i els catequistes. Si no que, preparam unes activitats catequètiques, a les quals hi participen TOTS.

En el temps d'Advent, treballàrem el tema de NADAL. Desde l'Anunciació a Maria fins el naixemt de Jesús. I en el temps de Quaresma, el tema fou LA SETMANA SANTA. Desde el Diumenge del Ram. Fins el dia de PASQUA. Sempre la referència per a preparar aquestes dues activitats és la Paraula de Déu, o sigui, LA BÍBLIA.

• Celebracions Penitencials.

• Missa de final de curs. En el mes de Maig.

Pels PARES:

• Reunió-Formació pares: Una cada trimestre per a tots els pares de les dues modalitats.

• Pels CATEQUISTES:

Convivència-Formació: Una cada trimestre per a tots els catequistes de les dues modalitats.

Aquest curs just n’hem fetes dues. Una a l’inici de curs i l’altre al final.

Revisam com va la catequesis. Com estam els catequistes. I rebem formació de part den Francesc Xavier Riutort.

INVENTARI DE NOMBRES D'INFANTS I CATEQUISTES 2016-2017

Nombre de Parròquies:

• Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors.

• Parròquia de Crist Rei.

• Parròquia de Sant Pau.

Nombre de Catequistes 1er curs: 11

• Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors: 4

• Parròquia de Crist Rei: 4

• Parròquia de Sant Pau: 3

Nombre d'Infants 1er curs: 113

• Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors: 45

• Parròquia de Crist Rei: 40

• Parròquia de Sant Pau: 28

Nombre de Catequistes 2on curs: 12

• Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors: 6

• Parròquia de Crist Rei: 5

• Parròquia de Sant Pau: 1

Nombre d'Infants 2on curs: 112

• Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors: 47

• Parròquia de Crist Rei: 50

• Parròquia de Sant Pau: 15

Dies i horari a la setmana de la catequesis:

• Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors:

Dilluns i dimarts de 17:30 a 18:30 h 1er i 2on curs de catequesis.

• Parròquia de Crist Rei:

Dilluns i dijous de 17:20 a 18:30 h 1er i 2on curs de catequesis.

• Parròquia de Sant Pau:

Dimarts de 17:30 a 18:30 h 1er i 2on curs de catequesis.

Coordinadors de la catequesis tradicional:

• Parròquia de la Mare de Déu dels Dolors: Fca. Parera i Sor Manoli

• Parròquia de Crist Rei: Maria Llull i Bel

• Parròquia de Sant Pau: Miquel Morey.

Esta entrada fue publicada en Catequesi infantil, catequesis adolescents i joves, Comunicacions Generals. Guarda el enlace permanente.