BAPTISME DEL SENYOR

AVISOS  10-11 GENER. SANT PAU

Dilluns dia 12 i dijous dia 15 a les 20’30 h. a la Parròquia dels Dolors hi haurà assaig de les Completes de Sant Antoni.

En el programa de les festes hi trobareu els diferents horaris dels actes religiosos.

Tenim formes (hòsties) per poder donar la Comunió a persones celíaques. Les que necessitin aquest servei ens poden avisar i els atendrem degudament.

DIA 25, festa de la Conversió de sant Pau, titular de la nostra Parròquia, inaugurarem la reforma que s’ha duit a terme en el nostre temple. Des d’ara vos convidam a participar-hi.

BAPTISME  DE  JESÚS

Tercera   "epifania"

Escuchar lo que dice el Espíritu

Los primeros cristianos vivían convencidos de que para seguir a Jesús es insuficiente un bautismo de agua o un rito parecido. Es necesario vivir empapados de su Espíritu Santo. Por eso en los evangelios se recogen de diversas maneras estas palabras del Bautista: «Yo os he bautizado con agua, pero él (Jesús) os bautizará con Espíritu Santo».

No es extraño que en los momentos de crisis recordaran de manera especial la necesidad de vivir guiados, sostenidos y fortalecidos por su Espíritu. El Apocalipsis, escrito en los momentos críticos que vive la Iglesia bajo el emperador Domiciano, repite una y otra vez a los cristianos: «El que tenga oídos, que escuche lo que el Espíritu dice a las Iglesias».

La mutación cultural sin precedentes que estamos viviendo, nos está pidiendo hoy a los cristianos una fidelidad sin precedentes al Espíritu de Jesús. Antes de pensar en estrategias y recetas pastorales ante la crisis, hemos de preguntarnos cómo estamos acogiendo nosotros el Espíritu de Jesús.

En vez de lamentarnos una y otra vez de la secularización creciente, hemos de preguntarnos qué caminos nuevos anda buscando hoy Dios para encontrarse con los hombres y mujeres de nuestro tiempo; cómo hemos de renovar nuestra manera de pensar, de decir y de vivir la fe para que su Palabra pueda llegar hasta los interrogantes, las dudas y los miedos que brotan en su corazón.

Antes de elaborar proyectos pensados hasta sus últimos detalles, necesitamos transformar nuestra mirada, nuestra actitud y nuestra relación con el mundo de hoy. Necesitamos parecernos más a Jesús. Dejarnos trabajar por su Espíritu. Solo Jesús puede darle a la Iglesia un rostro nuevo.

El Espíritu de Jesús sigue vivo y operante también hoy en el corazón de las personas, aunque nosotros ni nos preguntemos cómo se relaciona con quienes se han alejado definitivamente de la Iglesia. Ha llegado el momento de aprender a ser la «Iglesia de Jesús» para todos, y esto solo él nos lo puede enseñar.

No hemos de hablar solo en términos de crisis. Se están creando unas condiciones en las que lo esencial del evangelio puede resonar de manera nueva. Una Iglesia más frágil, débil y humilde puede hacer que el Espíritu de Jesús sea entendido y acogido con más verdad.

El Bautismo del Señor – B
(Marcos 1,7-11)

Necessitats d’un canvi de vida. Bateig del Senyor

Josep Llunell

Bateig del Senyor. Cicle B
 11 de gener de 2015

Què és el bateig?
És un ritus religiós d’iniciació.
Què vol dir això?
Es tracta del punt de partença d’un nou camí a la vida.

Aquest ritus es practica mitjançant un símbol aquàtic.
L’aigua és font de vida.
S’utilitza per a rentar i netejar. I, a més, per a treure’ns la set.
Les religions se serveixen d’aquests efectes de l’aigua per expressar que el creient reneix a una vida nova.
És com si naixés una altra vegada per encetar una vida diferent i millor i més compromesa.

Jesús acudeix a on estava Joan i es posa a la fila dels pecadors, és a dir: dels que es veien necessitats d’un canvi de vida.
Jesús va fer aquest gest com un de tants.
Jesús no feia teatre sinó que estava convençut que havia d’emprendre una vida nova, la decisiva.
Capbussar-se en l’aigua i sortir-ne de bell nou simbolitza enfrontar-se a la mort i renéixer a la vida.
Jesús abandona la vida anterior i es llença de ple a una nova forma de viure centrada en l’apostolat.

En aquest moment veu el cel obert i l’Esperit posant-se damunt seu.
I escolta la veu de Déu com a Pare entranyable.
Des d’aleshores, Jesús va començar a veure Déu com a Pare del Cel.

El missatge és ben clar: també nosaltres tenim el cel obert i podem escoltar les mateixes paraules que Jesús: som fills estimats de Déu.
D’ara en endavant
– podem afrontar la vida no com una història bruta que hem de purificar constantment
– sinó com el regal preciós de la dignitat de fills de Déu que hem de cuidar amb goig i gratitud. Cuidar i compartir amb qui sigui possible fer-ho.

Només a on hi ha i pot palpar-se la senzilla humilitat i la neta transparència de l’amor humà es veu el Cel obert.
I damunt d’aquesta experiència hi baixa l’Esperit del Pare que transforma de soca-rel les persones.
I aquest és el punt de partença d’una vida nova
– d’una vida fecunda
– d’una vida veritablement solidària.

Justament aquesta podria ser la nostra vida cristiana si de cor ens lliuréssim a Déu i als germans, començant per les persones que tenim més a prop.
Realment hi estem ben disposats?
Déu ens orienta cap al servei fraternal de les persones i en les persones hi trobem Déu.
La fe viscuda des de la fidelitat i el compromís lliure i generós ens fa més humans i més persones.

En dubtes?
Per què no ho proves?
Per què no mires d’experimentar-ho?

Esta entrada fue publicada en catequesis adolescents i joves, Comunicacions Generals. Guarda el enlace permanente.