TEMPS DURANT L’ANY

Un   "video"   simpàtic   i   interessant:

*******

DIUMENGE   SEGON   DEL   TEMPS   ORDINARI

AMB  EL   FOC  DE   L’ESPERIT

Les  primeres   comunitats   cristianes  es   preocuparen  de  distingir   molt  bé   el   baptisme   de  Joan,  que   submergia  la   gent  dins   les   aigües   del   Jordà,  i   el   baptisme  de   Jesús,   que   comunicava  el   seu   Esperit   per   a   netejar,  renovar   i   transformar   el   cor   dels   seus   seguidors.  Sense   aquest  Esperit   de   Jesús,   l’Església  s’apaga  i   s’extingeix.

Només  l’Esperit  de   Jesús   pot  posar   més   veritat   en   el   cristianisme  actual. Només  el  seu   Esperit  ens   pot   menar  a  recuperar  la   nostra   vertadera   identitat,  deixant  camins   que   ens   desvien  un   cop   i   un   altre  de   l’Evangeli.  Només   aquest  Esperit  ens   pot  donar  llum  i   força  per  a   emprendre  la   renovació  que   l’Església   necessita   avui.

El  Papa Francesc   sap   ben   bé  que   el  major   obstacle  per   a  posar   en   marxa  una   nova   etapa   evangelitzadora  és  la  mediocritat  espiritual.  Ho  diu   de   manera   rotunda.  Desitja  animar   amb   totes   les   seves   forces  una   etapa   “més   ardent,  alegre, generosa,  audaç,  plena  d’amor   fins   a   la   fi  i  de   vida   contagiosa”.  Però   tot   serà   insuficient  “si   no   crema  dins   els   cors  el   foc   de   l’Esperit”.

Per   això  cerca   per   a  l’Església   d’avui  “evangelitzadors  amb  Esperit”  que  s’obren   sense   por  a   la   seva   acció   i  troben  en   aquest   Esperit  Sant   de   Jesús “la   força   per   a   anunciar   la   veritat  de    l’Evangeli   amb   audàcia,  veu   alta  i   en   tot   temps   i   lloc,  si   hi   val   a  contracorrent”

Segons  el   Papa,   la   renovació   que   vol   impulsar    en   el    cristianisme  actual  no  és  possible  “quan   la  manca   d’una  espiritualitat   profunda   es   tradueix  en  pessimisme,  fatalisme   i   desconfiança”,    o   quan  ens   porta   a   pensar   que   “res   pot   canviar”   i,   per   tant,   “és   inútil   esforçar-se”,  o   quan    baixem   la   guàrdia   “dominats   pel  descontent   crònic   o   per   una   tristor  que   seca   l’ànima”.

Francesc   ens   adverteix   que  “a   voltes   perdem   l’entusiasme   quan  oblidem   que   l’Evangeli   respon   a  les   necessitats   més   pregones  de  les   persones”.  Tanmateix   no   és   així.   El  Papa   expressa   la   seva  convicció  amb   força: “No  és   el   mateix  haver   conegut   Jesús   que   no  conèixer-lo,   no   és   el   mateix   caminar   amb   ell   que   caminar   a   palpentes,  no   és   el  mateix   poder-lo  escoltar   que  ignorar   sa   Paraula…  no  és   el   mateix   tractar   de   construir   el   món  amb   el   seu   Evangeli   que   fer-ho   només   amb   la  raó”.

Tot   això  ho  hem   de  descobrir  per   experiència   personal   de  Jesús.  Si no,  diu   el  Papa,   qui   no   ho   descobreix,  “prest  li   manca  força  i  passió;   i   una   persona  que   no   està   convençuda,   entusiasmada,  segura,   enamorada,   no  convenç  a  ningú”.   ¿No   estarà   aquí  el   principal   obstacle    per   a   animar   la   renovació   que   el  Papa   Francesc  vol ?

DI 2

*********

PROGRAMA   "FESTES   DE   SANT   ANTONI"   2017

SANT ANONI 1

SANT ANTONI 2

COMPLETES   DE   SANT   ANTONI

Esta entrada fue publicada en Comunicacions Generals, Pagina Principal. Guarda el enlace permanente.