TEMPS DURANT L’ANY

 

FESTA   DE  SANT    PAU

–  LA  COL.LECTA  DE  LA  MISSA  EN  FESTA   DE  SANT  PAU

        25.01.15   a  les   19'30  h.  ha  estat:  578'24  euros

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

 

MEMBRES DEL NOU CONSELL INTERPARROQUIAL

Comú de preveres:

  • Mn. Andreu Genovart
  • Mn. Bartomeu Tauler
  • Mn. Francesc Xavier Riutort

 

Vida Religiosa:

  • Gna. Carmen Polo

 

Àrea de Caritat:

  • Sra. Maria Muntaner  (Voluntariat de Càritas)
  • Sra. Magdalena Vadell (Pastoral atenció vell i malalts)

 

Àrea de l’Anunci i Missió:

  • Sr. Jaume Rigo (Associació de Confraries)
  • Sta. Cati Font (Comunitats Neocatecumenals)
  • Sra. Isabel Valenzuela (Moviment Vida Creixent)

 

Àrea de la Celebració:

  • Sr. Guillem Capó (Ministres extraordinaris de la Comunió)
  • Sra. Maria Galmés ( Corals i música)
  • Sr. Mateu Grimalt ( Litúrgia)

 

Àrea de Catequesi:

  • Sta. Margalida Socias (Catequesi tradicional)
  • Sr. Juan Moll (Catequesi en família)
  • Sta. Bàrbara Bibiloni (Catequesi de joves)

 

Àrea d’Economia:

  • Sra. Francisca Vicens (economia i gestió)

 

Notes:

Les persones que encapçalen cada una de les àrees i van en negreta són les coordinadores. Convé que aquestes comuniquin a cada membre de les àrees pertinents quines són les persones que  han estat elegides des de la base per ser els representants en el nou Consell Interparroquial. Si algú no té tots els llistats pertinents per fer-ho saber ens els pot demanar.

 

– Veureu que a l’àrea de la celebració s’hi ha afegit un membre més dels inicialment previstos degut a la gran extensió que abasta aquesta àrea.

 

– El nou Consell interparroquial es constituirà formalment el divendres dia 13 de febrer a les 20’30 h. a la rectoria dels Dolors. Per anar bé no hauria de faltar cap dels components.

 

– Moltes gràcies a tots/es per l’interès posat, per la confiança dipositada en aquest nou projecte i per acceptar la responsabilitat que vos ha estat encomanada pel servei de l’Església de Manacor.

 

 

  """""""""""""""""""""""""""""""""""""

AVISOS 31 GENER- 1 FEBRER

Dilluns dia 2 és la festa de la Presentació del Senyor, coneguda popularment com la Mare de Déu del Candeler. A les misses vespertines farem la benedicció de les candeles, llevat de la Parròquia de St. Pau en la qual no hi haurà missa a no ser en cas de funeral.

 

Dimarts dia 3 festa de S. Blai farem la benedicció dels aliments, dolços  i caramels. A la Parròquia dels Dolors serà en acabar la missa de les 8 del matí i a les 19’30 (per si hi hagués funeral) A la de Crist Rei serà en acabar la missa de les 19h. A la de ST. Pau també serà al final de la missa de les 19’30. h. En cas de funeral seria a les 19h.

 

El pròxim diumenge dia 8 de febrer, a les 20’30 hs. En el restaurant el “Cruce”, hi haurà un sopar a benefici de les obres de la Parròquia de Sant Pau. Els tiquets es poden aconseguir a les tres parròquies i als llocs de costum (ca ses Macianeres, tenda Sospiros, i perruqueria ca na Randa). El donatiu és de 15 euros.  Esperam que hi participeu. Moltes gràcies!

 

QUART   DIUMENGE  DURANT  L'ANY:

 

UN ENSEÑAR NUEVO

El episodio es sorprendente y sobrecogedor. Todo ocurre en la « sinagoga », el lugar donde se enseña oficialmente la Ley, tal como es interpretada por los maestros autorizados. Sucede en « sábado », el día en que los judíos observantes se reúnen para escuchar el comentario de sus dirigentes. Es en este marco donde Jesús comienza por vez primera a « enseñar ».

Nada se dice del contenido de sus palabras. No es eso lo que aquí interesa, sino el impacto que produce su intervención. Jesús provoca asombro y admiración. La gente  capta en él algo especial que no encuentra en sus maestros religiosos: Jesús « no enseña  como los escribas, sino con autoridad ».

Los letrados enseñan en nombre de la institución. Se atienen a las tradiciones. Citan una y  otra vez a maestros ilustres del pasado. Su autoridad proviene de su función de interpretar  oficialmente la Ley. La autoridad de Jesús es diferente. No viene de la institución. No se basa en la tradición. Tiene otra fuente. Está lleno del Espíritu vivificador de Dios.

Lo van a poder comprobar enseguida. De forma inesperada, un poseído interrumpe a  gritos su enseñanza. No la puede soportar. Está aterrorizado: « ¿Has venido a acabar con  nosotros? » Aquel hombre se sentía bien al escuchar la enseñanza de los escribas. ¿Por  qué se siente ahora amenazado?

Jesús no viene a destruir a nadie. Precisamente su «autoridad» está en dar vida a las personas. Su enseñanza humaniza y libera de esclavitudes. Sus palabras invitan a confiar en Dios. Su mensaje es la mejor noticia que puede escuchar aquel hombre atormentado interiormente. Cuando Jesús lo cura, la gente exclama: «este enseñar con autoridad es  nuevo».

Los sondeos indican que la palabra de la Iglesia está perdiendo autoridad y credibilidad.

No basta hablar de manera autoritaria para anunciar la Buena Noticia de Dios. No es suficiente transmitir correctamente la tradición para abrir los corazones a la alegría de la fe. Lo que necesitamos urgentemente es un « enseñar nuevo ».

No somos «escribas», sino discípulos de Jesús. Hemos de comunicar su mensaje, no nuestras tradiciones. Hemos de enseñar curando la vida, no adoctrinando las mentes.

Hemos de anunciar su Espíritu, no nuestras teologías.

José Antonio Pagola

1 febrer  2015

Marc   1,  21-28,

L'autoritat de qui allibera de les pors.

Josep Llunell

Diumenge IV de durant l’any. Cicle B
 1 de febrer de 2015

La manera, l’estil d’ensenyar de Jesús va provocar en la gent la impressió de què estaven davant quelcom de desconegut i admirable. 
Jesús NO ensenyava com els lletrats oficials. Ho feia amb autoritat: la seva paraula alliberava les persones d’esperits malignes.

No hem de confondre autoritat amb poder.
La paraula de Jesús no prové del poder.
Jesús no tracta d’imposar la seva pròpia voluntat sobre els altres.
No ensenya per controlar el comportament de les persones. 
No utilitza mai la coacció ni les amenaces. 
La paraula de Jesús no està revestida de poder institucional. 
La seva autoritat neix de la força de l’Esperit. Prové de l’amor a la gent.

Jesús busca:
– alleugerir el sofriment
– curar les ferides
– promoure una vida sana.

Jesús no genera submissió, ni infantilisme, ni passivitat.
Jesús allibera de les pors, infon confiança en Déu, anima les persones a cercar un món nou.

Aquest és el moment de tornar a Jesús i ensenyar com Ell ho feia. 
La nostra paraula ha de ser propera, acollidora, capaç d’acompanyar la vida sofrent de la persona, de les persones.
La paraula guaridora de Jesús s’ha d’encarnar en nosaltres.
Ens cal el màxim de respecte i estima positiva de les persones, siguin com siguin i pensin el que pensin. 
Només així serem capaços de generar esperança i guarir ferides.

L’autoritat de Jesús s’associa en els evangelis a la capacitat d’expulsar dimonis. 
És a dir: l’autoritat no consisteix en saber o en tenir títols i càrrecs sinó en el poder alleugerir el sofriment dels altres. 
Per fer això no és necessari posseir poders sobrenaturals. 
És suficient tenir voluntat d’estar de part del que s’ho passa malament, del que pateix , estar a prop d’ell i, sobretot, estimar-lo. 
Qui no estima no actua.

El que més necessita la gent –ho necessitem tots!–, no és que ens prediquin sàvies doctrines o complicades teories. Res d’això. 
El que més necessitem és que ens alliberin de les forces del mal que ens causen patiments i que, a vegades, ens fan molt i molt desgraciats.

Des d’aquesta panoràmica és evident que el Regne del Cel serà necessàriament dels pobres i desesperançats. Per què?
Perquè el regne d’aquí baix, el regne de la terra, està ben clar –escandalosament clar, indignament clar–, que és exclusivament dels banquers i de la gent adinerada. 
Ells en són els amos exclusius i privilegiats. 
I, si te’ls escoltes, encara es queixen!
Quina vergonya! Quin escàndol!

La meva padrina tenia tota la raó del món quan deia: “El mar com més té, més brama.” Així són els banquers. Així són els adinerats. Són com el mar que com més té, més brama.

 

LA FE  COMO  APERTURA  A  DIOS

Cuando se habla de fe es posible entender muchas cosas. Hay una fe humana, la confianza que depositamos en las personas. Y hay una fe religiosa, la confianza que depositamos en Dios. En ambos casos, la fe es una apertura al otro. Y, en la mayoría de los casos una apertura mutua. Porque fiarse de otro suele presuponer que el otro se fía de ti. Desde este punto de vista, la fe en Dios va mucho más allá de un mero creer una serie de verdades, dogmas o proposiciones. La fe en Dios es, ante todo, una relación personal. Hay fe cuando me implico, cuando me comprometo existencialmente con el otro, cuando soy capaz de ponerme en las manos del otro, porque estoy convencido de que no me fallará. Y no me fallará porque me ama. Porque también él está comprometido conmigo y también se pone en mis manos. La fe es una mutua dependencia. Pero no una dependencia que esclaviza, sino una dependencia que exalta, porque brota del amor.

 

En el Nuevo Testamento el término fe tiene muchos sentidos; la carta de Santiago llega a hablar de una fe muerta, de un mero creer que Dios existe, pero sin que esta fe transforme la existencia. Si en este tipo de fe hay apertura, es una apertura al odio. Por su parte, la carta a los Hebreos define la fe como garantía de lo que se espera y prueba de realidades que no se ven. Lo que se espera y lo que no se ve es la vida eterna, o sea, la felicidad absoluta que Dios tiene preparada para todos los que le aman. Y como no hay mejor felicidad que saberse amado y poder amar, la vida eterna es Dios mismo que nos ama. Pues bien, por la fe, el bien supremo que es Dios está firmemente garantizado; y, además está bien probado, bien fundamentado, bien asegurado. De este modo, el creyente, puede caminar confiado en medio de dificultades y oscuridades. Porque, por la fe, sabe que Dios le sostiene y no falla. De nuevo, según esta definición de la carta a los Hebreos, la fe es una apertura, una confianza sin límites en un Dios que garantiza el cumplimiento de nuestros mejores deseos.

 


Esta entrada fue publicada en Comunicacions Generals, Pagina Principal. Guarda el enlace permanente.