TEMPS DURANT L’ANY

Sebastià Taltavull: el obispo más parecido al Papa

El menorquín, que será el administrador apostólico de Mallorca, está considerado como uno de los prelados que más se parece en sus gestos y actuaciones al Papa Francisco

taltavull

El obispo auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull Anglada, nombrado hoy por el papa como administrador apostólico de Mallorca con todas las atribuciones de un obispo, está considerado como uno de los prelados que más se parece en sus gestos y actuaciones al Papa Francisco.

Considerado por quienes le conocen como "la afabilidad personificada", nadie duda que es un "hombre bueno" que ha trabajado en la archidiócesis de Barcelona desde 2009 ganándose la confianza de todos los sacerdotes, religiosos y laicos.

Taltavull fue uno de los nombres que sonó con fuerza para sustituir a Lluís Martínez Sistach como arzobispo de Barcelona, cargo para el que el papa nombró finalmente a Juan José Omella, quien se ha apoyado mucho en él para aterrizar en una archidiócesis grande y complicada de gestionar.

Algunas órdenes religiosas de Cataluña enviaron una carta al papa Francisco apoyando que Taltavull fuera el próximo arzobispo de Barcelona.

Omella y Taltavull han congeniado mucho ya que son del mismo talante y defienden la apertura de la Iglesia y que ésta se dedique a los más necesitados.

Ahora, el Papa le ha premiado nombrándole administrador apostólico de la diócesis de Mallorca, donde, paradojas de la vida, Taltavull va a sustituir a un amigo suyo de toda la vida, el obispo Javier Salinas, acusado de mantener una relación sentimental con su secretaria, casada.

Sebastià Taltavull nació en Ciutadella (Menorca) el 28 de enero de 1948.

Tras estudiar en la Compañía de María y en el Colegio salesiano, en 1959 ingresó en el Seminario diocesano de Menorca y cursó estudios de Humanidades, Filosofía y Teología.

El 23 de septiembre de 1972 fue ordenado sacerdote en la Catedral de Menorca, después de cursar estudios en la Facultad de Teología de Cataluña y obtener la Licenciatura en Teología dogmática.

El mismo día de la ordenación sacerdotal fue nombrado Director de la Casa diocesana de Espiritualidad de Monte-Toro (1972-1984) y Delegado diocesano de Juventud (1972-1989).

Dos años después, fue rector del Santuario Diocesano de la Virgen de Monte-Toro, patrona de Menorca (1975-1984), secretario del primer Consejo Diocesano de Pastoral (1973-1977) y secretario del Consejo del Presbiterio y Colegio de Consultores (1983-1989).

Fue Consiliario del Movimiento de Jóvenes Cristianos, de grupos de Revisión de Vida del MUEC y de Escultismo entre 1977 y 1989 y también ejerció como profesor de Teología dogmática (1977-1994) del Seminario y del Instituto Diocesano de Teología.

Fue rector del Seminario Diocesano de 1995 a 2002 y en 1984 es nombrado párroco de San Rafael de Ciutadella, cargo que ejerció hasta 1992, año en que fue nombrado Consiliario del Centro Catequístico de San Miguel (1992-2005).

El 23 de septiembre de 1989 fue nombrado Vicario General de la Diócesis de Menorca y Moderador de la Curia, cargos que ejerció hasta el año 2002, cuando fue nombrado párroco de Nuestra Señora del Rosario de la Catedral y de San Francisco de Asís de Ciutadella y elegido Deán-Presidente del Cabildo y Penitenciario de la Catedral (2002-2005).

Fue nombrado Delegado Diocesano de Catequesis (1989-1995) y forma parte del Secretariado Interdiocesano de Catequesis de Cataluña y Baleares (SIC), dedicándose especialmente a la catequesis de adolescentes, jóvenes y catequesis familiar.

Como Consiliario ha trabajado en los Equipos de Matrimonios de Nuestra Señora (1988-2005) y se ha dedicado a la preparación y formación de catequistas (1973-1998) y de los matrimonios-catequistas de grupos de Catequesis familiar (1998-2005).

También fue entre 2002 y 2005 Delegado Diocesano de Medios de Comunicación Social y para las Relaciones Institucionales.

Taltavull fue nombrado Obispo Auxiliar de Barcelona por el Papa Benedicto XVI el 28 de enero de 2009 y recibió la Ordenación episcopal el 21 de marzo de 2009.

Desde 2011, Taltavull es presidente la Comisión Episcopal de Pastoral de la Conferencia Episcopal Española.

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CONCERT   D'ORGUE

Dilluns,  5   setembre   2016

 

 

 

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Una  paràbola  per   al   nostre   temps…

pare   bo

PARÀBOLA   DEL   PARE   BO

No   hi  ha   cap   altra   paràbola   on  Jesús  ens   faci   entrar  tan   endins    del   misteri   de    Déu   i    de   la   condició  humana.   Cap  altra  és   tan   actual  per   a   nosaltres   com   aquesta   Paràbola   del  “Pare  bo”.

El  fill   petit   diu   a   son   pare:  “dóna’m   el   que   em   toca  de   la   herència”.    Quan  demana   això,   està   demanant  en   certa   manera   la   mort  de   son   pare.   Vol   ser   lliure,   rompre   lligams.  No   serà   feliç   fins    que  son   pare   se’n   vagi.    El   pare   accepta   sense   dir   mot,   cedeix  al   seu   desig:   el   fill   ha  de   triar   el   camí   en   tota   llibertat.

¿  És   aquesta  la  situació   del   nostre   temps ? 

Molts  volen  avui  estar   lliures   de   Déu,   ser   feliços    sense  la   presència   d’un   Pare   etern    a   l’horitzó.    Déu     ha   desaparegut    de   la   societat  i   de   les   consciències.    I,  com   a   la   paràbola,   el   Pare   no   diu   res.   Déu   no   coacciona    a   ningú.   

El   fill   parteix   cap   a   “un   país  llunyà”.   Necessita   viure   enfora,   lluny   del   pare   i   de   la   família.   El  pare   el   veu   partir,   però   no   l’abandona;  el   seu   cor   de   pare   l’acompanya;  cada   matí   l’espera.    La   societat   moderna  s’allunya   més   i   més   de   Déu,  de  la   seva   autoritat,  del   seu   record… 

¿ No   ens   acompanya   Déu   mentre  el   perdem   de   vista ?

Aviat   cau   el   fil   dins   una  “vida   desordenada”.     La   paraula  original  suggereix   un   desordre   moral   i   també   una   existència   no   sana,   desfeta,   caòtica.    Al   cap   de   poc   temps  l’aventura   es   torna   drama.   Hi  ha   “una   fam   terrible”   i   només  pot   sobreviure   guardant   porcs   com   a   llogat   d’un   extern.   Les  seves   paraules   mostren   la   seva   tragèdia:  “Jo  aquí   me   mor   de   fam”.

El  buit   interior   i   la   fam   d’amor    poden   ser   els   primers   signes   de   la   nostra   llunyania   de   Déu.  No  és   fàcil   el   camí   de   la llibertat. ¿ Què   ens   falta ?  ¿ Què   pot   omplir  el   nostre   cor ?   Ho   tenim  quasi   tot,   ¿ per  què   sentim   tanta   fam ?

El  jove  “entrà  dins   ell”   i,  deixant   el   seu   propi    buit,   se’n   recorda  de   son   pare,   del   seu   rostre   associat  a   l’abundància  de   pa:  a   ca   mon pare  “tenen  pa”   i   aquí   “jo   me  mor  de   fam”.

Dins  el   seu   interior   es   desperta    el   desig   d’una  llibertat   nova  devora   son   pare.    Se   n’adona   del   seu   error   i   agafa    la   decisió: “Prendré   camí   i   tornaré   a   ca   mon   pare”.

¿ Prendrem   el   camí   cap   a  Déu,   el   nostre   Pare ?  Molts  ho   farien  si  coneguessin   aquest   Déu  que,  segons   la   paràbola   de   Jesús,  “surt   corrent    a   trobar   el   seu   fill,  se   li   tira   al   coll  i   no   para  de   besar-lo  efusivament”.    Aquestes   abraçades   i   besades   parlen  del   seu   amor   millor   que   tots   els   llibres   de   teologia.   Junts   amb   ell  podrem   trobar   una   llibertat   més  digna   i   més   feliç.

 


 

DIUMENGE    XXIV    del   Temps  Ordinari:

COMUNICACIONS:

jubileu

jubileu

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Dijous dia 15 és la festa de la Mare de Déu dels Dolors, Titular de la Parròquia que porta aquest nom.

– Amb aquest motiu a les 20h.  hi haurà la missa solemne que, enguany, serà presidida per Mn. Llorenç Galmés Vicari de Crist Rei i de Son Negre. Com de costum hi haurà el ball de l’Oferta i cantarà la coral. Al final compartirem els tradicionals bunyols.

(Aquest dia no hi haurà missa a les altres Parròquies.)

Dissabte que ve dia 17 es reprendrà la missa del Convent de S. Vicenç Ferrer. Com de costum serà a les 7 de l’horabaixa.

 

 

 

 

El pecat, un instrument potentíssim.

Diumenge XXIV de durant l’any

 Josep Llunell

Tot el capítol 15 de l’Evangeli de Lluc està dedicat a explicar-nos l’actitud de Déu davant els perduts. 
Lluc ho explica agrupant tres paràboles de Jesús:
–l’ovella perduda
–la moneda extraviada
–i el fill perdut que anomenem ‘pròdig’.

La idea central de tot el capítol és que el Pare de Jesús no mira els pecadors com a perversos sinó que els veu com a perduts o extraviats, és a dir, com a quelcom molt estimat que es perd: perd el Nord i el camí. 
Quelcom que s’estima tant que en retrobar-ho se l’abraça i se’l festeja.

Què vol dir això?
Vol dir que el Déu de Jesús
–no jutja
–no refusa
–no censura
–no tira en cara res de res.

El Pare que ens manifesta Jesús
–sempre comprèn
–sempre acull
–sempre s’alegra sigui quina sigui la situació del perdut. 

Què fan les religions?
Les religions mantenen i potencien la seva autoritat pressionant sobre les consciències. 
Per això utilitzen un instrument potentíssim: el pecat presentat com a perdició, com a perversitat, com a foraviament que Déu condemna i castiga. 
I, per aconseguir-ho
–manipulen els sentiments de culpa
–turmenten les consciències

I, fins i tot, se serveixen de sentiments màgics relacionats amb
–el tacat                                                                                          
–l’impur
–o el brut 

I el pitjor del cas és que hi ha a la terra representants de Déu i censors de la religió que en les societats religioses tenen un poder molt fort que exerceixen
–per a condemnar
–per a refusar
–per a marginar 
–per a excloure 
intentant, fins i tot, que els pecats religiosos siguin també delictes castigats pels poders públics amb lleis i penes que no dubten en envair la vida privada de les persones. 

Jesús va trencar amb tot això.
Es va fer amic de pecadors i de perduts i va compartir taula amb ells. 
Per això va escandalitzar als fanàtics de la Llei.

Però, també per això, va obrir tants horitzons 
d’esperança 
de bondat
i d’humanitat. 

Són realment aquests els nostres horitzons habituals? 
Horitzons d’esperança
i de bondat
i d’humanitat.

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